ועדת הכלכלה חותמת מושב חורף ומתפארת: "אושרו חוקים חברתיים"

איתי גדסי No Comments on ועדת הכלכלה חותמת מושב חורף ומתפארת: "אושרו חוקים חברתיים"

כנס חורף סוער נחתם בוועדת הכלכלה: קיימה 174 ישיבות עם אלפי מוזמנים והובילה 19 חוקים לאישור סופי במליאה, עוד 9 הצעות חוק לקריאה ראשונה והמשיכה במסורת השימוע הציבורי | היו"ר כבל: המשכנו במסורת השימוע עם התוכנית ליציאה מהפקקים – והוועדה כבר ערוכה לעבודה במתכנות השימוע במסגרת ועדת החקירה להסדרי אשראי

איתן כבל צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה חותמת כנס חורף חם וסוער, שהיה גדוש בחקיקה כלכלית, צרכנית וחברתית. במהלך הכנס השלימה הוועדה הכנת 19 הצעות חוק שהפכו, לחוקים ואושרו בקריאה שנייה ושלישית, הכינה לקריאה ראשונה עוד 9 הצעות חוק וקיימה 174 ישיבות בהשתתפות אלפי מוזמנים.

מדובר בשורה של חוקים שאושרו לקריאה שנייה ושלישית בוועדה, בהם הארכת חוק הדיור הציבורי, רפורמה מקיפה במוניות השירות, שחולצה לאחר שהייתה תקועה במשך עשור, חוק שנועד לאפשר הטלת עיצומים כספיים למי שיפגע בתחרות בענף הגז הביתי, חוק שנועד לחייב חברות לפרט עבור מה הן גובות "תשלום קבוע" וחוקים רבים נוספים. כמו כן אושרו לקריאה ראשונה שורה של הצעות חוק, בהן הצעה שנועדה להתמודד עם הקטל בדרכים באמצעות סימון גמלים ובעלי חיים משוטטים, והצעות חוק צרכניות בהן הרחבת החוק למענה אנושי תוך 3 דקות, איסור לנקוב במחירים במטבעות שלא בשימוש – כמו 9.99, איסור גביית עמלה במכירת כרטיסים באינטרנט ועוד.

היו"ר כבל אמר: "בכנס החורף המשכנו בוועדה את מסורת השימוע הציבורי שהחלה עוד בתחילת כהונתי כיו"ר הוועדה, והפעם קיימנו שימוע לקידום התחבורה הציבורית בישראל שבסופו יפרוש בפנינו את הנתיב להוציא את ישראל מהפקקים. הוועדה בראשותי המשיכה גם להוביל את החקיקה החברתית והצרכנית, שתסייע לכל אזרח בהתמודדות מול החברות השונות, ומעל לכל חתמנו את הכנס בתחילת עבודתה של ועדת החקירה לאשראי ללווים גדולים, שכבר ערוכה לפעולה במתכונת שימוע בסנאט האמריקאי ותלווה את פעולתנו בכנס הקיץ".



0 תגובות